Erfaren controller til Midtjyske Jernbaner - bidrag til finansiel og ESG-rapportering i en dynamisk virksomhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hos Midtjyske Jernbaner går det stærkt i øjeblikket, og vi er godt i gang med forberedelserne til, at vi som de første togoperatører i Danmark sætter batteritog i drift i 2025.

Vi søger nu en dedikeret og erfaren controller, der kan hjælpe os med at sikre struktur og kvalitet i vores finansielle regnskaber og rapportering samt drive vores rapportering på ESG-området (Environmental, Social, Governance). Lyder det som lige noget for dig, så læs endelig videre.

Om stillingen
Som controller kommer du til at spille en central rolle i vores økonomi- og administrationsafdeling. Du får ansvaret for at sikre korrekt og rettidig rapportering af finansielle regnskaber samt at styre og udvikle vores ESG-rapportering. Din indsats vil bidrage til, at vi overholder både interne og eksterne krav, samtidig med at vi opretholder høj kvalitet i vores rapportering.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • kontrol og afstemning af balancer, konti og finansielle rapporter
  • udarbejdelse af finansielle regnskaber
  • månedlig og årlig rapportering af finansielle data til ledelsen samt interne og eksterne interessenter
  • implementering af ESG-rapportering som led i Midtjyske Jernbaners bæredygtighedsstrategi og i overensstemmelse med gældende lovgivning og standarder, samt sikring af nøjagtig og transparent dataindsamling
  • samarbejde med forskellige afdelinger mhp. at indsamle korrekte data til både økonomisk og ESG-rapportering
  • deltagelse i budgetlægning samt analyser af økonomisk performance
  • bidrag til optimering og effektivisering af interne regnskabsprocesser.


Som controller bliver du en del af Midtjyske Jernbaners administration, som har til huse i den gamle stationsbygning på Lemvig Station, Banegårdsvej 2, Lemvig.

Om dig – krav og forventninger
Du har stærke kompetencer inden for finansiel rapportering og regnskabsanalyse og har en solid forståelse af gældende regnskabsprincipper og -standarder. Har du også interesse i, erfaring med eller viden om ESG-rapportering, er det en fordel.

Som person er du struktureret, ansvars- og kvalitetsbevidst. Du har gode analytiske evner og sans for detaljer. Du har lyst til og trives med afvekslende opgaver, og du er god til at arbejde selvstændigt, men nyder også at samarbejde med dine dygtige kollegaer.

Du skal som minimum:
  • have en relevant uddannelse (f.eks. cand.merc., HD i regnskab eller tilsvarende) og erfaring inden for

økonomi, regnskab eller finansiering
  • have 3 års erfaring som controller eller en lignende rolle
  • have erfaring med økonomisystemet BusinessCentral eller et tilsvarende system
  • være en erfaren bruger af Office-pakken, især Excel, og generelt være fortrolig med IT
  • forstå, tale og skrive dansk.


Vi sikrer, at du bliver "klædt på", så du kan løse de mange forskelligartede opgaver.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende og struktureret hverdag i en virksomhed med fokus på udvikling, både den
forretningsmæssige og den personlige.

Derudover byder vi på:
  • gode ansættelsesvilkår
  • fast ansættelse på 37 timer pr. uge
  • sundhedsordning
  • attraktive og velordnede arbejdsforhold samt engagerede kolleger
  • personaleforening og medarbejderarrangementer.


Ansøgning
Lyder jobbet som controller som lige noget for dig, så send din ansøgning inkl. CV og uddannelsesbeviser pr.
mail til sikkermail@mjba.dk hurtigst muligt og senest søndag den 13. oktober 2024. Har du spørgsmål til
stillingen, er du velkommen til at kontakte adm. direktør Martha Vrist på mv@mjba.dk eller via mobil
21 67 55 08.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt løbende, og ansættelse vil ske hurtigst muligt. Vi venter dog gerne på den
rette medarbejder.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset køn, religion og etniske tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi glæder os meget til at høre fra dig.

Om Midtjyske Jernbaner
Hos Midtjyske Jernbaner er vi midt i en spændende udviklingsproces. Siden 2020 er driften tredoblet, og i 2025
bliver vores nuværende dieseltog udskiftet med helt nye batteridrevne tog. Batteritogene, der er et væsentligt
omdrejningspunkt i vores bæredygtighedsstrategi, bliver de første af slagsen i Danmark.

Selvom vi har haft vokseværk og nu beskæftiger flere end 80 medarbejdere, er vi stadig et mindre
jernbaneselskab med en flad organisationsstruktur, og der er ikke langt fra idé til handling.

Vi lægger meget vægt på, at vi har et godt arbejdsmiljø med gensidig respekt, nærvær og høj trivsel, og du vil
møde dygtige og engagerede kolleger, som trives med frihed under ansvar.

Du kan læse mere om os på vores hjemmeside, www.mjba.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lemvig Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Midtjyske Jernbaner Drift A/S, Banegårdsvej, 7620 Lemvig

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116456

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet