BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Bliv projektleder hos Midtjyske Jernbaner og få ting til at ske
Hos Midtjyske Jernbaner tager vi ansvar for at sikre en bæredygtig fremtid for den kollektive trafik, og vi har gang i mange nye, spændende tiltag med flere i støbeskeen. Derfor søger vi nu endnu en initiativrig og skarp projektleder, som kan hjælpe os med at få de mange projekter omsat fra tegnebræt til virkelighed. Stillingen er nyoprettet.
Om jobbet
Som projektleder kommer du til at spille en vigtig rolle i gennemførslen af Midtjyske Jernbaners mange projekter sammen med det øvrige team i vores projekt- og udviklingsafdeling.
Som projektleder får du ansvaret for at gennemføre spændende projekter fra udarbejdelse af projektbeskrivelse til aflevering til driften/organisationen. Stillingen er meget praktisk orienteret, og du vil få din gang i "marken", hvor du vil koordinere entreprenører, tidsplaner og alt det uforudsete, som en gennemførelsesproces møder. Det handler derfor ikke kun om at planlægge, budgettere, organisere og styre projekterne, men i høj grad også om at koordinere de involverede parter, interne som eksterne.
Dine primære opgaver vil være at:
- gennemføre større og mindre projekter med planlægning, koordinering, opfølgning og rapportering
samt kontakt til eksterne og interne partnere
- sikre smidig implementering i driften/organisationen
- lave risikovurderinger ifm. projekter
- udvise sikkerhedsmæssigt korrekt adfærd under arbejdets udførelse
- udføre diverse ad hoc-opgaver på tværs af organisationen
Som projektleder kommer du til at referere til vores projekt- og udviklingschef, og det er vores ansvar, at du bliver "klædt på", så du kan løse de mange forskelligartede opgaver.
Om dig – krav og forventninger
Som person har du gode analytiske evner, arbejder målrettet og resultatorienteret og sikrer fremdrift i projekter. Du har et godt overblik med sans for detaljerne og god forretningsforståelse. Du er skarp i sondringen af grænseflader – både når der er eksterne rådgivere tilknyttet et projekt, men også de interne projekter imellem.
Dit "håndværk" er at tage ansvar for at drive en proces fremad i dialog med andres faglighed. Du har lyst til og trives med at tage initiativ og samarbejde på tværs af faggrupper i hele organisationen. Du er et nysgerrigt menneske, der kan navigere i at samle mange forskellige fagligheders input med en forståelse af den kontekst, sagerne indgår i. Du formår både at arbejde selvstændigt og indgå i et team.
Jobbet som projektleder kræver, at du:
- behersker dansk og engelsk i skrift og tale
- har gode samarbejds- og kommunikationsevner
- har kørekort til personbil
Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du tidligere har arbejdet med projekter og har erfaring med praktisk projektledelse, f.eks. inden for jernbaneområdet, bygge- og anlægsbranchen eller lignende.
Midtjyske Jernbaner har til huse i den gamle stationsbygning på Lemvig Station, Banegårdsvej 2, Lemvig. Vi foretrækker, at du bor i rimelig afstand fra arbejdspladsen og dermed kan være til stede både i huset og dér, hvor projekterne foregår. Der vil være mulighed for i et vist omfang at arbejde hjemmefra.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en alsidig stilling med et stort ansvar, spændende udfordringer og en bred kontaktflade.
Derudover byder vi på:
- gode ansættelsesvilkår og velordnede arbejdsforhold
- fast ansættelse på 37 timer pr. uge med mulighed for fleksible arbejdstider
- sundhedsordning
- engagerede og fagligt dygtige kolleger
- personaleforening og sociale arrangementer
Ansøgning
Send din ansøgning inkl. CV pr. mail til sikkermail@midtjyskejernbaner.dk hurtigst muligt og senest den 6. februar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte projekt- og udviklingschef Carsten Holm Hansen på mail chh@mjba.dk eller via mobil 41 95 40 21.
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt løbende, og ansættelse vil ske hurtigst muligt. Vi venter dog gerne på den rette medarbejder.
Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset køn, religion og etniske tilhørsforhold til at søge stillingen.
Vi glæder os meget til at høre fra dig.
Om Midtjyske Jernbaner
Hos Midtjyske Jernbaner er vi midt i en spændende udviklingsproces. Siden 2020 er driften tredoblet, og primo 2025 bliver vores nuværende dieseltog udskiftet med helt nye batteridrevne tog. Batteritogene, der er et væsentligt omdrejningspunkt i vores bæredygtighedsstrategi, bliver de første af slagsen i Danmark.
Selvom vi har haft vokseværk og nu beskæftiger flere end 80 medarbejdere, er vi stadig et mindre jernbaneselskab med en flad organisationsstruktur, og der er ikke langt fra idé til handling.
Vi lægger meget vægt på, at vi har et godt arbejdsmiljø med gensidig respekt, nærvær og høj trivsel, og du vil møde dygtige og engagerede kolleger, som trives med frihed under ansvar.
Du kan læse mere om os på vores hjemmeside, www.mjba.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lemvig Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Midtjyske Jernbaner Drift A/S, Banegårdsvej, 7620 Lemvig
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971743