BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kirketjener til Gudum Kirke
Gudum menighedsråd søger kirketjener, med tiltrædelse 1. oktober 2024 eller snarest derefter.
Stillingen er normeret til 150 timer pr. år.
Som kirketjener skal du bl.a. varetage følgende opgaver:
- Gøre klar og deltage til gudstjenester og kirkelige handlinger og efterfølgende kirkekaffe.
Timerne vil hovedsageligt ligge i forbindelse med gudstjenester søndag formiddag/helligdage, samt lejlighedsvis tjenester/kirkelige handlinger på ugens øvrige dage eller om aftenen.
Vi forventer:
- Du er opmærksom og har ”blik” for de mennesker, som kommer i kirken.
- Du har kendskab til folkekirken og er positiv over for det, vi står for.
- Du yder et positiv bidrag til et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden.
Vi lægger vægt på:
- Du har ordenssans og har blik for detaljen.
- Du vil indgå i et fleksibelt og positivt samarbejde med kirkens øvrige medarbejdere, præster, menighedsråd og andre frivillige.
Vi tilbyder:
- Intro-og oplæring.
- En stilling med høj grad af selvstændighed i opgaveløsning.
- Et positivt arbejdsfællesskab med andre faggrupper.
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.
Nuværende tjenestemandsansatte kirketjenere har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kirketjenere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start, hvis denne ikke haves i forvejen.
Årslønnen aftales indenfor intervallet 305.819 kr. – 394.347 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 305.819 kr. (nutidskroner).
Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 28.859,57 kr. (nutidskroner).
OK tillæg på 1.350,87 kr. (nutidskroner) pr. år.
Løn OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.
Der indhentes børneattest.
For yderligere spørgsmål vedrørende stillingen kan der rettes henvendelse til kontaktperson for Gudum Menighedsråd Hans Peder Krogsgaard på tlf.nr. 51740755.
Ansøgningsfrist d. 25.09.2024 kl. 12.00
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lemvig Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (3-3 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Gudum Menighedråd, Krogsgårdvej, 16, 7620 Lemvig
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112305