BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at blive en del af et ambitiøst team, hvor kerneopgaven er at hjælpe borgere tilbage i job eller uddannelse samt sikre virksomhederne adgang til den arbejdskraft de har brug for nu og i fremtiden?
Vi lægger vægt på, at vores kommende kollega er uddannet socialrådgiver/-formidler, og gerne erfaring med beskæftigelsesrettede indsatser.
Vi har en åbenhjertig og humoristisk omgangstone, da vi bl.a. ser dette som den rigtige tilgang til dagligdagens mange udfordringer.
Du vil som vores nye kollega, blive en del af et erfarent og velfungerende team på 10 medarbejdere, hvor samarbejde og faglig sparring vægtes højt i dagligdagen. Vi stræber efter høj kvalitet med fokus på åbenhed og gennemsigtighed i sagsbehandlingen.
Vi vil på trods af vores vestjyske beskedenhed fremhæve, at vi er temmelig gode til at få nye kollegaer til at udvikle de socialfaglige kompetencer der er knyttet til opgaven, blive en del af vores team og udvide kompetencer og læring i en organisation under forandring.
Du vil blandt andet skulle varetage følgende opgaver:
- Varetage indsatsen overfor sygemeldte borgere med fokus på tidlig opfølgning, arbejdsmarkedsrettet indsats og fastholdelse.
- Beskæftigelsesrettet indsats hvor samarbejdet på tværs af Jobcentrets øvrige myndighedsområder, tilbud og virksomheds service- er under forandring og udvikling
- Koordinere og planlægge brugen af Jobcentrets tilbud til de sygemeldte borgere med henblik på en ressource- og arbejdsmarkedsrettet tidlig indsats i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
- Dokumentere, oplyse og indstille komplekse sygedagpenge til behandling i rehabiliteringsteamet med henblik på fleksjob, førtidspension, ressource- og Jobafklaringsforløb.
- Myndighedsrollen i forhold til revurderinger, iværksættelse af jobafklaring- og ressourceforløb samt afgørelser om stop af ydelser.
- Varetage de administrative opgaver, der er knyttet til stillingen med bl.a. udarbejdelse af opfølgningsplaner/jobplan, rehabiliteringsplanens forberedende del og udarbejdelse af indsatsplan efter møde med rehabiliteringsteamet
Vi forventer, at du: - Har lyst til at bidrage til det gode arbejdsmiljø
- Har kendskab til beskæftigelseslovgivningen og kan omsætte den i praksis.
- Er empatisk, er god til at motivere og samtidig har mod til at sætte grænser.
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk bl.a. for at opnå de fastsatte politiske mål for området.
- Har personlig gennemslagskraft / Er bevidst om personlige og faglige grænser.
- Kan arbejde selvstændigt med respekt for værdier og beslutninger i forhold til serviceniveau, myndighedsudøvelse og ydelsesniveau
- Har gode digitale kompetencer og som kan bringe disse i anvendelse i flere forskellige digitale systemer.
Vi tilbyder:
- Et godt arbejdsmiljø med gode engagerede og fagligt dygtige kolleger.
- Et udfordrende, selvstændigt job med faglig og ledelsesmæssig støtte.
- En travl hverdag med spændende og afvekslende opgaver.
- Fleksibel arbejdstid, personalegoder samt løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Linda Møller Larsen på tlf. 61805656
Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst i henhold til Dansk Socialrådgiverforening eller HK samt principperne for Ny løn.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 32
Der er tale om en fast stilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Tiltrædelse senest 01. september 2023 eller snarest herefter.
Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via Lemvig Kommunes hjemmeside senest 06-08-2023.
Læs mere om Lemvig Kommune på lemvig.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lemvig Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lemvig Kommune, Rådhusgade 2, 7620 Lemvig
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://lemvig.career.emply.com/ad/socialradgiver-til-sygedagpengeafdelingen/g7i3my/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861748